tisdag 6 oktober 2009

Ähum ähum..

Jag springer sista loppet för säsongen på söndag. Sista loppet för säsongen säger jag lite världsvant, precis som om jag inte gjorde annat än sprang lopp. Vilket är helt helt fel. Jag sprang mitt allra första lopp när jag sprang Midnattsloppet 2007. Sen har jag vilat mig i form kan man säga, och med två stycken tunga femkilometerspass i benen som enda förberedelse så blev jag övertalad att springa Springcross i våras. Sex kilometer i kuperad terräng, jag trodde på allvar att jag skulle döden dö där ute i skogen.

Men jag måste ha fått någon form av halvblodad tand ändå, för jag tränade vidare och sprang Midnattsloppet igen i augusti. Och Lidingö Tjejlopp förra helgen. That's it. Fler medaljer har jag inte håvat in. Men jag antar att man får en liten plakett som sig bör även på söndag, på Hässelbyloppet.

Men så tänkte jag, hmmm, ska det verkligen vara helt tomt på lopp ända fram till Göteborgsvarvet? Vad tråkigt! Så letade jag lite, och ramlade över Premiärmilen i mars. Trevligt. Det kanske vore något att se fram emot..?

4 kommentarer:

  1. Om allt går som det ska är jag utom landets gränser då.... Hoppas jag.

    SvaraRadera
  2. Då har jag precis lagt undan skidorna... mer om det.

    SvaraRadera
  3. Missud och Loppis, ni tänker bara på nöjen. Minna, dig är det ruter i!

    SvaraRadera