lördag 3 oktober 2009

Visst får man ändra sig? Väl?

Så sent som i måndags morse svor jag för tusenmiljarde gången att nu minsann, nu är det slut med godisätandet! Banne mig! Nu får det räcka, nu måste jag bli av med hullet. Motivation, hej och välkommen!
Sen blir det fredag. Fredag med sonen. Fredagsmys. Lite chips, några flarn, inte så farligt. Väl?
Sen blir det lördag. Klart ungen ska ha sitt lördagsgodis! Men jag då? Jag som älskar salta spöken. Fudgerutor. Choklad. Sura nappar. Och allt däremellan. Ska jag inte ens få smaka?

Jag tänkte så här. Lördagsgodis är okej. Tanken slog mig även efter det att jag såg mig i bara trosorna i helfigursspeglarna i provhytten på Stadium och flämtade av skräck över hur illa det såg ut. Så stark karatkär har jag...

Men lördagsgodis. Lite bara.
Okej?

4 kommentarer:

  1. I'm in! (då blir det kadaverfria kanelbullar...)

    SvaraRadera
  2. Kadaverfria kanelbullar låter gott!

    SvaraRadera
  3. Det gör det minsann! Lördagen har nog däremot innehållit såväl kadaver som transfetter och akrylamid. I'm livin' on the edge.

    SvaraRadera