torsdag 1 oktober 2009

Alternativ träning..?

.. eller "det här är ialla fall roligt".

Alltså, handen på hjärtat... är löpning jätte roligt? Är det jätte roligt att ge sig ut och springa i snö, slask, kyla och mörker?

Jag svarar själv på det! Löpning är sådär kul. Det finns annat som kan vara betydligt roligare och som kan vara ett utmärkt komplement till löpningen? Under vinter tänker jag sätta mig i lilla bilen och åka till Lilla byns ännu mindre grannby för att vara med på Hurtis gympa en gång i veckan. Den är ROLIG och ett perfekt alternativ till tråkig styrketräning i tråkigt gym. Nu borde man säkert även roa sig i tråkiga gymmet då och då men nja, det får bli en annan gång. Nu får jag även nöjet att träffa några av golftjejerna även på vintern! Hurra, det är ju hur bra som helst!

..och jag har träningsvärk idag. Mina muskler och jag måste diskutera det här. Träningsvärk var och varannan dag känns sådär...

2 kommentarer:

  1. Handen på hjärtat -löpning suger... Men man blir smal och mår så bra så. WTF. Loppen verkar ju kul, om man får springa några... Nu tycker Spader personligen att marathon verkar sådär kul. Men de är ju några andra som ska springa och de tre, som rockar fett!

    SvaraRadera
  2. Jodå. Det är jätteroligt. ;)

    SvaraRadera